Čo všetko sa dá stihnúť v L.A. za 12 hodín počas prestupu? 🏙️

Našou prvou zastávkou na ceste domov z Havaja bolo kalifornské mesto anjelov Los Angeles. Bol to prvý z troch letov, ktorý nás čakal. Let z Honolulu trval 5 a pol hodín. Na prestup sme mali niečo cez 12 hodín, takže sme si mohli L.A. v rámci možností celkom aj užiť 🤩. Času ale až tak veľa nebolo, takže sme ho museli využiť naplno.

Do L.A. sme prileteli okolo 21:00 miestneho času dňa 28.2.2022. Ďalší let do Amsterdamu sme mali naplánovaný na nasledujúci deň o približne 13:30 popoludní, takže z toho celkového času, ktorý sme mali v L.A. stráviť bola približne polovica cez noc 😀. Zhodli sme sa, že si nebudeme zbytočne bookovať hotel na noc, ale radšej si hneď z letiska vypožičiame auto a noc strávime jazdením po L.A a nasledujúce ráno pobeháme všetko, čo chceme za ten krátky čas stihnúť.

Burger In-N-Out ako welcome večera 🍔

Mali sme rezervované športové auto, ktoré malo na náš čakať v autopožičovni na letisku. Lenže naše auto nemali pripravené, tak sme museli zvoliť inú alternatívu. Škoda, predstava jazdiť na Dodge Challenger po L.A. bola naozaj pekná 🙂. Týpek v požičovni nám teda ako kompenzáciu za tú istú cenu ponúkol Maserati, ale keďže k nemu nebolo plné krytie poistky, tak sme sa ho neodvážili zobrať 😅. Tak sme si vzali po krátkom brainstormingu športový Lexus a vyrazili sme 🚗.

Prvá cesta z letiska viedla do najznámejšej burgrovej siete v celej Kalifornii. Kubo s Marekom už ten burger kedysi dávno mali a návšteva Kalifornie bez burgra In-N-Out nepripadala vôbec do úvahy 😀. A môžem potvrdiť, že to bol jeden úžasný burger a škoda, že taký nemáme aj na Slovenku 😀. Každý sme zjedli po 2 kusy naloženého burgru v štýle „animal style“ a s plnými bruchami sme vyrazili objavovať nočné L.A. 🌇.

Hollywoodsky chodník slávy ⭐

Asi k jednej z najznámejšej atrakcií v celom L.A. sme prišli o polnoci. Očakávania som mal celkom veľké, veď predsa známi Hollywoodsky chodník slávy pozná snáď každý. Neviem prečo, ale čakal som obrovskú a dlhú vysvietenú ulicu z ktorej budem očarený 😀. A tak som sa nevedel dočkať kedy sa po nej poprechádzam. Auto sme zaparkovali na podzemnom platenom parkovisku hneď vedľa.

Ako sme tak prišli ku chodníku s hviezdami svetoznámych osobností, tak som ostal mierne sklamaný, pretože v prvom momente som ani nevedel, že sa na nejakom chodníku slávy nachádzam 😀. Pripadalo mi to ako jedna dlhá obyčajná ulica a keby mi chalani nepovedali, že sme teda už tu a že sa mám pozrieť pod nohy, aby som videl tie hviezdy, tak by som si myslel, že sa nachádzam na nejakej bežnej ulici 😀. A navyše, keďže sme tam boli o polnoci, tak chodník bol plný bezdomovcov a kadejakých iných čudných ľudí 😀. Žiadny turisti, len my traja. Necítili sme sa vôbec bezpečne. A tak sme usúdili, že bude asi lepšie, ak teraz pôjdeme odtiaľ preč a vrátime sa sem po východe slnka.

Griffithovo observatórium 🔭

Asi najkrajšie miesto na sledovanie východu slnka v celom L.A je veľmi známe Griffithovo observatórium, ktoré sa nachádza približne len 20 minút od Chodníka slávy. Ale keďže východ slnka bol približne okolo 6:00 ráno a my sme mali ešte dosť času, tak sme sa rozhodli že sa prevezieme nočným L.A 😎. Bol to fakt skvelý zážitok, keď sme jazdili cez najznámejšie ulice ako Rodeo Drive, Hollywood Boulevard alebo Sunset Boulevard 🤩.

Bolo už po polnoci a my sme stále mali ešte dosť času, aby sme šli na Griffithovo observatórium. Tak sme sa ešte túlali autom po meste a počúvali pritom americké rapové pesničky v rádiu 😀. Cítil som sa ako pravý americký gangster 😀. Ale začínali sme už byť celkom unavení a tak sme sa rozhodli, že si na chvíľku v aute zdriemneme, keďže sme už boli fakt veľa hodín bez spánku 😴. Našli sme si osvetlené verejné parkovisko, kde sme zaparkovali a dali si dvojhodinového šlofíka 😴.

Okolo 5:00 sme sa prebudili a išli konečne k observatóriu, kde sme si počkali na východ slnka 🌇. Bola ešte tma, ale pomaličky sme za mrakodrapmi videli prvé malé náznaky vychádzajúceho slnka.

Výhľad z Griffith Observatory

Konečne sme sa dočkali východu slnka! Na tú krásu sme pozerali s otvorenými ústami. Mrakodrapy začínali pohlcovať prvé teplé slnečné lúče a mesto sa prebúdzalo do ďalšieho horúceho dňa ☀️.

Svetoznámi Hollywood nápis

Ak sme sa pozreli na opačnú stranu z Griffithovo observatória, tak sme uvideli svetoznámi Hollywoodský nápis na svahu kopca Mount Lee v Griffith Parku, ktorý je symbolom filmového priemyslu 🎥. K tomu nápisu viedlo aj viacero turistických chodníkov, ale na tie sme ale čas nemali. Tak som len nahodil Hollywoodský úsmev 😁 a vyfotil som sa s nápisom v pozadí.

Hollywoodsky chodník slávy po druhé ⭐

Ako sme sa vyfotili s Hollywoodským nápisom, tak sme museli ísť ďalej. Bolo už ráno okolo 7:00 a nám ostávalo už len posledných pár hodín v L.A. Tak sme vyrazili opäť k Chodníku slávy, aby sme ho tentokrát zažili za svetla a snáď už v lepšej atmosfére 😀. Keď sme dorazili na miesto, tak nás hneď privítal Dolby Theatre, kde sa každoročne odovzdávajú Oscary 🙂. A následne sme sa dostali už na spomínaný Chodník slávy ⭐.

Ranná atmosféra bola oveľa lepšia, ako tá o polnoci 😅. Cítili sme sa už fakt bezpečne a bolo tam aj kopec turistov, takže aj tých bezdomovcov sme až tak neregistrovali 😀. Tak sme sa poprechádzali, pofotili sa s hviezdami na chodníku a užili si tú super atmosféru.

Ale opäť ma ten Chodník nejako extra nenadchol, pretože bol fakt „len chodník“ a asi som mal od toho fakt oveľa väčšie očakávania 😀. Nuž, niekedy je lepšie neočakávať asi nič 🙂. Ale dobre bolo, boli sme, zažili sme, videli sme 🙂. Keď si v L.A., musíš tam proste ísť! 😀

Venice Beach 🏖️ ☀️

Poslednou zastávkou pred odletom bola ešte návšteva svetoznámej Venice Beach na ktorej sa nachádza aj Muscle Beach 💪. Pre mňa, ako milovníka bodybuildingu a fitnessu to bolo jednoznačne „must see and visit“ miesto! 🤩

Venice je celkom rušná plážová štvrť, ktorá je plná rôznych obchodov či pouličných umelcov. Nachádza sa tam aj veľký skate park a vonkajšie fitko Muscle Beach 💪. Fakt škoda, že sme tam nemohli stráviť viac času, pretože som si tam úplne vedel predstaviť stráviť celý deň. Nuž, o dôvod viac sa sem vrátiť na dlhšie 😎.

Muscle Beach 💪

Vidieť a navštíviť legendárnu Muscle Beach bolo pre mňa ako milovníka bodybuildingu a fitnessu splneným snom 🤩. Je to najznámejšie outdoorové fitko na svete a meka kulturistiky, kde kedysi cvičili tie najväčšie svetové bodybuilderské legendy 💪

Každý, kto je milovník tohto športu tak vie, že v tomto vonkajšom fitku pod rozpáleným slnkom zvykla cvičiť aj najväčšia svetová legenda bodybuildingu Arnold Schwarzenegger 😎💪. Ten tam zvykne cvičiť ešte aj dnes, poprípade sa okolo Venice Beach zvykne premávať na svojom bicykli 🚴‍♂️. My sme ale to šťastie nemali a nestretli sme ho 🙁. To čo by bolo, keby sme ho tam ale stretli, že? Najprv by sme si porovnali bicáky a potom by som z toho šialenstva asi odpadol 😂. Mne sa ale nepodarilo ani si odcvičiť v tomto fitku, keďže bolo dočasne zavreté kvôli rekonštrukcií. Smutný príbeh 🙁.

Ja som si ešte stihol na Venice hneď pri Muscle Beach kúpiť tričko a tielko s Arnoldovou podobizňou. Veď čo by to bola za návšteva Muscle Bech, bez takého suveníra, že? 😎

Sprcha na Venice Beach 🚿 a ideme na letisko 🛫

Na Venice Beach sme bohužiaľ nemali ani priestor na to, aby sme okúpali v oceáne. A keďže sme boli už asi deň a pol bez sprchy a vedeli sme, že nás čaká ešte fakt dlhá cesta domov (10 hodinový let do Amsterdamu, kde sme mali navyše stráviť ešte ďalších 12 hodín), tak sprcha bola fakt urgentne nevyhnutná 😀.

A tak sme priamo na Venice našli sprchy, kde sme sa rovno osprchovali v trenkách 😀. Veď čo, účel to na 100% splnilo a pekne umytí, voňaví a spokojní sme mohli ísť na letisko 😀.

Cesta na letisko z Venice trvala približne len 30 minút, ale my sme vyrazili radšej skôr, pretože doprava v L.A. je šialená a tak sme nechceli nič podceniť 🙂. Pokochali sme sa ešte posledný krát krásami slnečného L.A. a prišli sme na letisko Los Angeles International Airport (LAX).

Príchod na letisko sme stihli s prehľadom a neostávalo nám nič iné, len čakať na náš dlhý let do Amsterdamu. Ten krátky čas, ktorý sme strávili v L.A. jednoznačne stál za to, len škoda, že to nebolo dlhšie. Ale nič sa nedalo robiť, keďže takto nám vychádzali lety 🤷‍♂️. Boli sme už fakt unavení, veď sme nespali neviem koľko hodín vkuse a tak sme sa aj tešili, ako si počas 10 hodinového letu pospíme 😴.

L.A. je určite jedno z TOP miest, kam sa chcem ešte vráti, ale na dlhšie. Je tam toho ešte veľa, čo som nestihol vidieť a zažiť. Ale myslím si, že za tých 12 hodín sme toho stihli fakt veľa. Aj keď sme obetovali spánok, tak to jednoznačne stálo za to! 😉 L.A., jedného dňa sa určite ešte vidíme, som si istý! 🤩

Nezmeškaj nový článok! Ak ťa tento článok zaujal, tak sa môžeš prihlásiť na newsletter 😎