Januárový Nice ☀️🌊

So začiatkom januára 2023 sa uskutočnil aj prvý tohto ročný letecký výlet a tentokrát bol na zozname francúzsky Nice. Veľa som o tomto meste predtým nepočul, ale keď som sa pozrel na mapu, tak som zistil, že leží priamo na známom Azúrovom pobreží Francúzskej riviéry 🌊. A to znie fakt super! 💯 Stačilo si len pobaliť veci do ruksaku (používam tento od Fjallraven, ktorý sa dokonale zmestí na palubu lietadla) a mohli sme vyraziť na Švechat, odkiaľ sme leteli ✈️.

Lounge / salónik na Švechate 🍽️ 🥂

Na letisko sme dorazili skôr, aby sme si si dali v salóniku raňajky a obed. Do salóniku sme sa dostali vďaka zlatej kreditke od Tatra Banky, ktorá do neho umožňuje vstup pre 1+1 osoby. Výber jedla a nápojov (aj alkoholických) bol naozaj veľmi pestrý a ja som si tak nevedel vybrať, čo skôr chcem ochutnať 😀.

Krátky let zo Švechatu ✈️

Hodinka a pol letu a my už pristávame na letisku Nice – Côte d’Azur. Sedel som pri okne, takže som skvelo videl na krajinu pod nami. Po celý čas sme leteli nad Alpami, takže výhľady boli fakt luxusné. Ale keď som videl to letisko, na ktorom sme mali pristať, tak mi nebolo všetko jedno 😀. Ono totižto je postavené priamo na mori! 😀. Ale moje obavy boli dosť zbytočné (aj keď už mám toho dosť nalietaného) a pristátie bolo fakt hladké 👍.

Letisko v Nice Côte d'Azur

A už sme na mieste 🤩

Z letiska Nice – Côte d’Azur sme sa do centra mesta, kde sme boli ubytovaní v hoteli „Nap by HappyCulture“ premiestnili priamym spojom električky za približne 25 minút. Električková trať viedla najmä cez mesto, ale miestami sme mali výhľady aj na more, takže sme sa celý čas kochali výhľadmi. Vystupovali sme na zastávke „Jean Médecin“, od ktorej bol náš hotel vzdialený len pár minúť pešo 🚶‍♂️.

Rýchlo sme sa ubytovali a hneď sme vyrazili spoznávať mesto a okolie. Bolo približne 15:30, takže času sme mali ešte celkom dosť 😊. Len asi približne dve minúty chôdze od hotela sme sa ocitli na najhlavnejšom a najznámejšom námestí mesta „Place Masséna„. Na tomto námestí sa nachádza známa fontána „Fountaine du Soleil„, ale aj veľa obchodov, reštaurácií či barov 🥂.

Promenade des Anglais 😍

Asi len dve minúty pešo od námestia Place Masséna sme sa ocitli na veľmi známej promenáde „Promenade des Anglais„, ktorá vedie pozdĺž pláže „Baie des Anges“. Táto promenáda sa tiahne od letiska až po pozostatky hradu na opačnej strane mesta a meria približne 7km 🚶‍♂️. Na tejto promenáde sa môžete prechádzať, jazdiť na bicykli či korčuliach a vychutnávať si tak krásy Azúrového pobrežia. No fakt je to veľká paráda 🤩.

Promenade des Anglais

Socha slobody v Nice? 🗽

Vedeli ste o tom, že na tejto promenáde sa pred domom opery nachádza aj Socha slobody? Ani ja nie 😊. Socha bola vytvorená tým istým francúzskym sochárom Frédéricom Bartholdim, ktorý vytvoril aj svetoznámu Sochu slobody v New Yorku 🗽. Táto v Nice je ale oveľa menšia a meria menej ako jeden meter a je jednou z niekoľkých sôch, ktoré pomohli Bartholdimu k tomu, aby vytvoril tú obrovskú newyorskú sochu. O tomto umelcovi je totižto známe, že postupne vytváral väčšie a väčšie Sochy slobody (aby si tak nakoniec vytvoril dokonalý model pre tú newyorskú) a táto je pravdepodobne jedna z prvých, ktorú vytvoril 💪.

Ak sa dostanete až na najvýchodnejšiu časť promenády, tak sa vám vyskytnú krásne výhľady na celú promenádu pozdĺž pobrežia 🤩.

Promenade des Anglais

Prvý deň sa nám už pomaly končil a my sme ešte pred úplným západom slnka stihli objaviť ďalšie krásne miesta, ktorá sa nachádzali na konci promenády. Prešli sme sa aj okolo vojenského pamätníka obyvateľov mesta Nice, ktorí zomreli v prvej a druhej svetovej vojne a vo vojnách v Indočíne a Alžírsku.

Monument aux Morts War Memoria

Cesta k známemu prístavu v Nice „Port Lympia“ viedla aj okolo sochy miniautíčka a okolo ďalších krásnych starých farebných budov 🙂.

Port Lympia

Cestou naspäť na hotel sme sa prešli ešte krásnymi uličkami mesta 🙂.

Bazilika Notre-Dame v Nice ⛪

Bazilika Notre-Dame je najväčším kostolom v Nice, ktorá bola inšpirovaná tou svetoznámou bazilikou v Paríži. Bola postavená ihneď po tom, čo sa grófstvo Nice stalo súčasťou Francúzska, ako súčasť túžby urobiť mesto francúzskejším a modernejším. Nachádza sa v centre mesta a cez noc je nádherne osvetlená 🤩

Bazilika Notre-Dame v Nice

Deň sme zakončili ešte večernou prechádzkou po promenáde s osvetlenými palmami a po hlavnom námestí „Place Masséna“ a vybrali sme už na hotel, aby sme si oddýchli, pretože nasledujúci deň nás čakal výlet do Monaka 🙂.

Výlet do Monaka – Monte Carla 🏎️ 🚢

Monako alebo inak aj Monacké kniežatstvo je mestský štát a druhá najmenšia krajina na svete. Do Monaka sme sa dostali vlakom len za 4€ a od Nice je vzdialené len približne 20 minút 🚂. Keď sme dorazili na vlakovú stanicu v Monaku, tak som ostal mierne zaskočený, pretože som čakal, že bude čistejšia a krajšia 😀. Ale asi som mal zbytočne prehnané nároky a je to proste len stanica, ako každá iná 🤷‍♂️.

Našou prvou zastávkou pri spoznávaní Monaka bol známi kniežací palác, kde sídli monacké kniežatstvo, ktorým je rodina Grimaldi (od roku 1297) a dnes je jeho hlavným predstaviteľom knieža Albert II. Presne na pravé poludnie pred palácom prebieha slávnostná výmena stráži, ktorú každému odporúčam vidieť! 🤩 Táto výmena prebieha naozaj rýchlo a do pár minút aj skončí 😊. Po výmene stráží sme sa vybrali uličkami objavovať časti mesta, ktoré sa pri paláci nachádzajú 🤩.

Keď sme sa predrali úzkymi uličkami plných ľudí, tak sme sa ocitli pri Katedrále Notre-Dame-Immaculée alebo inač povedané Katedrále nepoškvrnenej Matky Božej, v ktorej je pochovaných veľa vládcov a ľudí z rodu Grimaldiovcov.

Hneď za touto katedrálou sa nám naskytol nádherný pohľad na jeden z prístavov a časť Monaka Fontvieille. Počasie sa nám už taktiež vyjasnilo a na slnku bolo príjemných 15 stupňov a my sme si to začali užívať naozaj naplno (pretože so slnkom je hneď všetko oveľa krajšie! 😎)

Monako

Ďalej sme sa ešte potúlali ďalšími uličkami v tejto časti mesta pri paláci (Monaco – Ville) a my sme stále objavovali krajšie a krajšie miesta s peknými výhľadmi na Stredozemné more 🌊. Výhľady, krásne počasie, more a kľud – to je presne to, čo som si v daný moment najviac užíval 😎.

Monacký prístav ⚓🚢

Prístav v Monaku sa nachádza približne uprostred mesta a z časti od palácu je na neho asi najkrajší výhľad. Na druhej strane prístavu sa nachádza Monte Carlo – najznámejšia a najbohatšia časť Monaka 🤑. Tento prístav je známi najmä kvôli extrémne luxusným jachtám, ktoré tu kotvia, ale nájdete tam aj menšie loďky. Okolo tohto prístavu jazdí aj slávna F1 🏎️. Monacký prístav je jednoznačne miesto, ktoré musíte pri návšteve mesta vidieť 👆🤩.

Monacký prístav

Keď som sa prechádzal priamo v prístave, tak som nechápal, ako niekto môže takéto luxusné lode vôbec vlastniť 😀. Jedná prepychová jachta vedľa druhej a ja som nevedel, kam sa mám skôr pozerať 🤩. Tak som si len tak tam kráčal a predstavoval som si, žeby som podobnú jachtu jedného dňa vlastnil aj ja 😎. Veď ako sa hovorí – „sky is the limit“ 💪😀.

Až som skoro očiam neuveril, keď som na jednej z tých jácht uvidel basketbalové ihrisko, fitko, skútre a Boh vie čo sa ešte všetko nachádzalo v jej vnútri 🤑. No proste neskutočné! Luxus a prepych sú veľmi slabé slová na toto, fakt 😀.

Vedľa prístavu a vlastne po celom Monaku bolo extrémne veľa luxusných áut 🤑. Toľko drahých a rýchlych áut som na tak malom mieste ešte nikdy predtým nevidel! No proste paráda. Autičkári si tu určite prídu na svoje 😉.

Monte Carlo 🤑

Ako som už vyššie spomínal, tak Monte Carlo je najznámejšia a najbohatšia zo štyroch častí Monaka. V tejto časti mesta sa nachádza aj svetoznáme kasíno, luxusný hotel Hôtel de Paris (kde sa cena jednej noci pohybuje od 900€ a vyššie), známa kaviareň Café de Paris či luxusné obchody svetoznámych módnych značiek. Proste prepych, gýč a luxus v tej najväčšej podobe, ktoré si bežný človek nevie asi ani predstaviť 😊.

Vstup do kasína bol zadarmo, ale len do jej prvej časti – hlavnej sály. Ak by sme sa chceli ísť pozrieť ďalej, priamo do kasína medzi všetky tie hazardné stroje, tak za to sa už platil poplatok 17€ (7€ za vstup a 10€ je štartovný kredit na hazard alebo bar 🥂).

Jednodňový výlet do Monaka bol fakt veľký zážitok a každému by som prial, aby takéto miesto raz navštívil 😊. Až tam som sa snažil pochopiť to, ako si niektorí ľudia môžu žiť v takom prepychu 😊. Nuž, aj taký je život a som rád, že som ho tam mohol aspoň ako divák zažiť a vidieť 😊.

Späť v Nice ☀️🌊

Ako najlepšie začať ráno? No predsa brunchom! 🍽️🥐 Trošku som pogooglil a našiel som jedno super miesto veľmi blízko nášho hotela, ktoré malo vysoké hodnotenie 💯. Neváhal som ani minútu a vybrali sme sa teda na brunch do La Popote d’Ondine. A spravili sme veľmi dobre, pretože to bolo neskutočne dobré! 😋

Vajíčka Benedikt s údeným lososom, domácou holandskou omáčkou, guacamole a baby zemiakmi, čerstvý pomarančový džús a kávu poprosím! 👆😊

Z brunchu sme sa vybrali rovno na prechádzku k promenáde, pretože sme hneď z rána mali krásne slnečné a teplé počasie ☀️. Cestou sme sa ešte zastavili na kávu so sebou ☕ v Le Country Store a na bagetu 🥖 v Boulangerie Patisserie Jeannot, aby sme boli dostatočne nejedení a nakofeinovaní (teda najmä ja, pretože keď som hladný, tak nie je so mnou žiadna reč 😂). Francúzi sú dosť známi svojimi neskutočne chutnými bagetami, ktoré sú plnené šunkou, syrom, olivami či inými dobrotami. No proste mňam! 😋

Skvelá vec na tom, keď skoro ráno vstanete je to, že skoro nikto nikde nie je 😀. Ale to som nepovedal nič nové, ale hodí sa mi to tu 😀. Prišli sme teda medzi prvými na promenádu, ktorá bola skoro úplne prázdna. Mohlo byť tak 9 hodín ráno, mesto sa pomaly prebúdzalo k životu a my sme si vychutnávali ranný slnečný Nice 🤩☀️.

Kedysi som zvykol aj behávať, pretože som sa pripravoval na polmaratón. Nuž, každý pretek bol zrušený a moja motivácia tak postupne zmizla. Ale keby s behom pokračujem aj naďalej, tak práve na tejto promenáde by som si vedel predstaviť dokonalý ranný tréning 🏃. No čo poviete, nie je to paráda? 🤩

A takáto instagramová fotečka z Nice proste nemohla chýbať! 😀 I LOVE NICE! 💙❤️😀 Ešte aj s hashtagom, no proste ideálna fotka ako nakŕmiť instagramové, fejsbučíkové či blogové publikum 😀

Išli sme sa opäť pozrieť do prístavu, ako tomu bolo aj prvý deň, ale tentokrát sme zavítali aj k majáku. Cestou som porobil ešte pár pekných spomienkových fotiek mora, pretože tie obrovské vlny krásne plieskali na skaly a ten pohľad na to fakt stal za to 🌊😊.

Prístav v Nice – Port Lympia ⚓

Z prístavu Nice plávajú trajekty do okolitých miest akými sú napríklad Ajaccio, Bastia, Porto Vecchio či Porto Torres. Tento prístav prepája Francúzsko, Korziku a Sardíniu, pričom je tu na výber až z 21 plavieb týždenne.

Maják v Nice

Castle Hill 🏰

V Nice bol kedysi na kopci nad promenádou postavený aj hrad s vojenskou pevnosťou s výhľadom na záliv. V minulosti (najmä v 17. storočí) bol ale niekoľkokrát obliehaný a nakoniec ho úplne zničili francúzske vojská ⚔️. Dnes je na tomto kopci už len vodopád a tie najkrajšie miesta s výhľadom na celé mesto, záliv a Azúrové pobrežie 🤩.

Nice, Francúzsko

Ako som už spomínal, tak na tomto kopci sú asi tie najkrajšie miesta, kde si viete spraviť úplne parádne fotky. A keď vám navyše vyjde aj počasie tak, ako nám, tak tie zábery naozaj stoja za to! 😉

Dokonca sme odtiaľ videli aj na susedné Alpy, kde na vrcholoch štítov sa ešte pekne držal sneh 🥶.

Cestou z hradného kopca sme zliezli naspäť dole k promenáde a vybrali sme sa na obed, pretože nám (no hlavne znova mne 😀) opäť vyhladlo. Opäť sme zavítali do reštiky, kde sme v to ráno boli na brunch, pretože podľa recenzií tam podávajú aj chutné obedy 😋. A o tých skvelých francúzskych koláčikoch ani nehovorím! Proste jedna veľká gastronomická paráda 😀.

Znovu sme sa skvelo najedli a išli sme sa ešte prejsť mestom, aby nám ten obed dobre vytrávil 😊. Krásne počasie, skvelé mesto, prechádzka a úplná pohodička – to je fakt super kombinácia 😉.

Večerný Nice 🤩

Tak, ako počas dňa, tak aj večer mal Nice svoje neskutočné čaro. Rozhodli sme sa, že si znova vyšlapeme cestu na hradný kopec, aby sme si opäť pozreli výhľad na mesto a záliv, ale tentokrát pri západe slnka. A musím vám povedať, že to jednoznačne stálo za to! 😉

A čo dodať na záver?

Musím uznať, že ma Nice veľmi príjemne prekvapil. A to píšem úprimne, zo srdiečka 😊. Nečakal som, že to mesto je až tak pekné. A ak navyše vyjde aj skvelé počasie, tak je to priam dokonalé! Skvelá vec na polohe Nice je to, že sa blízko nachádzajú mestá ako Cannes, Saint Troppez alebo Monako a všade sa viete dostať vlakom celkom rýchlo a za pár drobných. Počas leta to môže byť aj skvelá destinácia na dovolenku pri mori 🌴 ☀️.

Takže, keď to zhodnotím, tak Nice je priam ideálne miesto, ako stráviť skvelý predĺžený víkend, pretože tých možností, ktoré sa tam dajú robiť je naozaj veľa! 😊💯

Nice, Francúzsko

Nezmeškaj nový článok! Ak ťa tento článok zaujal, tak sa môžeš prihlásiť na newsletter 😎