Moje tipy čo vidieť a navštíviť na Gran Canaria

Kedy je najlepší čas ísť na Kanárske ostrovy? No predsa vtedy, keď je u nás na Slovensku ešte zima. A preto som Gran Canariu navštívil v polovici marca. Teplota sa na Gran Canarii počas celého roka pohybuje okolo 25 stupňov bez nejakých výraznejších výkyvov. Čiže, ak chcete počas slovenskej zimy utiecť, teda skôr odletieť do tepla, tak Kanáre sú jednoznačne tou správnou voľbou, ktorá určite nesklame! 😊 Vyššie teploty sú tu aj v zime a teplo je tu po celý rok ☀️.

Gran Canaria

Kde sa ubytovať na Gran Canarii?

Booking toho ponúka fakt veľa. Ubytovať sa dá takmer na každom kúte ostrova, ale najviac ponúk nájdete buď na severe v okolí hlavného mesta Las Palmas alebo na juhu v okolí mesta Maspalomas. My sme sa ubytovali na juhu ostrova v meste San Agustín hneď vedľa Maspalomas. Juh ostrova je totižto najteplejší, menej veterný a menej oblačný, ako je napríklad sever. Apartmán SeaView Studio Haven by VillaGranCanaria sme mali hneď pri pláži s brutálnym výhľadom na oceán, palmy a pláž 🌊🌴. Lokalitu ubytovania by som určite nemenil 😎.

Oplatí si prenajať auto na Gran Canarii?

Jednoznačne áno! 🚗 Bez neho by to bolo fakt náročné. Pred odjazdom na Canariu sme si rezervovali auto cez spoločnosť CICAR, ktorú odporúčam aj vám. Majú najlepšie ceny a celkom široký výber áut. Po prílete na letisko Gran Canaria (LPA) sme si naše auto vyzdvihli v pobočke spoločnosti a vybrali sme sa ubytovať do apartmánu v San Agustín. Po východnej strane ostrova vedia diaľnica a tak sme sa z letiska na ubytko dostali za približne 20 minút. Odporúčam si požičať menšie auto, aby ste mali čo najmenší problém pri parkovaní alebo pri priechode úzkymi serpentínami, ktoré zdobia väčšiu časť ostrova 😀. Šoférovanie na Gran Canarii bola fakt „zábava“ 😂. My sme dostali Peugeot 208 a boli sme maximálne spokojní.

Ako sa najlacnejšie dostať na Kanárske ostrovy?

Ak máte šťastie a ste flexibilní, tak na Kanáre viete poletieť lacno. Nie je to ale samozrejmosť, pretože v dnešnej dobe sa ceny leteniek vedia pohybovať naozaj vo vysokých cenách aj cez nízkonákladovky ✈️. My sme to šťastie ale mali a lacné letenky sme kúpili cez Ryaniar s priamym letom z viedenského Švechatu (29€ tam a cca 100€ naspäť s prestupom na Malorke). Treba ale počítať s tým, že bežne sa ceny spiatočných leteniek na Kanáre pohybujú okolo 300-350€. Ak ste ale dostatočne flexibilní, tak vám odporúčam číhať na výhodné letenky napríklad vo FB skupine Tour De Svet – Lacne Cestovanie alebo Letenky za babku.

Moje tipy čo sa určite oplatí vidieť a navštíviť na Gran Canarii

Da nášho 8 dňového pobytu na Gran Canarii som sa snažil vtesnať všetko podstatné, čo ostrov ponúka. A keďže sme mali auto, tak nebol problém vycestovať aj na opačný koniec ostrova. Nižšie som spísal náš program na ostrove jednotlivo po dňoch kvôli lepšej priehľadnosti 😊.

1. deň na Gran Canarii

• ubytovanie sa v apartmáne v San Agustín
  • pláž Playa de San Agustín
  • karneval v Maspalomas
  • drinky v bare Tipsy Hammock

Ubytovanie sa v apartmáne v San Agustín

Na Gran Canariu sme prileteli už o 10tej ráno a tak sme hneď prvý deň mali takmer úplne celý. Pokiaľ sme sa vymotali z letiska (na auto sme v CICAR na letisku čakali vyše hodinu) a prišli na apartmán, tak už bol obed. Ubytovať sme sa mohli asi až za hodinku a tak sme ten čas využili na menšiu prechádzku v okolí apartmánu. Hneď na úvod nás prekvapilo anomálne horúce počasie na toto ročné obdobie. Aj keď je na Gran Canarii počas roka takmer konštantná teplota okolo 25 stupňov, tak juh ostrova pri Maspalomas je vždy teplejší, ale teplotu cez 32 stupňov sme teda nečakali 😀. Počas tejto krátkej prechádzky som sa nenatrel, keďže opaľovák som mal zabalený niekde v batožine, ktorá ostala na apartmáne a tak ma za ten čas stihlo celkom luxusne spáliť 😀. Nuž, prvé horúce slnko v roku je vždy najnebezpečnejšie.

Pláž Playa de San Agustín

Konečne sme sa ubytovali. Z batohov sme hneď vytiahli plavky (samozrejme aj s opaľovákom 😂) a išli sme na pláž, ktorá bola peši z nášho apartmánu asi tak 30 sekúnd 😊. Pri apartmáne sme totižto hneď mali pláž Playa de San Agustín 🏖️. Veď čo je lepšie po tak dlhej ceste v lietadle (vyše 5 hodín) než sa vykvasiť na pláži pri oceáne, keď je vonku cez 30 stupňov? 😎

Voda v oceáne bola celkom príjemná a mohla mať tak okolo 21-22 stupňov. Samozrejme, že teplotu vody, akú má napríklad Červené more v Egypte sme nemohli čakať, ale keďže vonku bolo cez 30 stupňov, tak osvieženie sa v takomto oceáne padlo naozaj vhod! 😊 A navyše, po asi dvoch minútach vo vode mi už bolo v nej fakt teplo.

Karneval v Maspalomas

Po asi 3 hodinách strávených na pláži sme sa vybrali naspäť na apartmán, aby sme sa dali dokopy, pretože večer sme chceli vyraziť do Maspalomas. Tam sa totižto konal jeden z najväčších karnevalov Španielska 🕺💃. O tom sme ale predtým vôbec ani netušili a spomenul nám to len pán, ktorý nás ubytoval. Hlavný a najväčší program celého karnevalu bol presne v ten deň, ako sme prišli a zároveň v tento deň sa aj celý karneval, ktorý trval 10 dní končil. Mali sme teda šťastie, ale vyšlo to naozaj parádne 😀.

Karnevalové kostýmy sme síce nemali, čo bola škoda, pretože celý karneval sa niesol v duchu „TV Memories“. Zo San Agustín sme sa na karneval do Maspalomas chceli dostať autobusom, ale to bolo prakticky nemožné. Každý autobus bol totálne plný a zápchy na cestách boli v tom momente horšie, ako tie v rannej špičke počas týždňa v Bratislave 😃. Rozhodli sme sa teda, že pôjdeme pešo a urobili sme dobre. Cestou sme stretávali samých ľudí v maskách, ktorí smerovali tiež na karneval a tak sme mali na čo po celý čas pozerať.

Ako sme prichádzali do Maspalomas, tak sme narazili na sprievod vozov, ktoré súťažili o najlepšiu karnevalovú show a kostýmy. A musím vám povedať, že to bola riadna zábava. Každý tancoval, spieval a užíval si karneval naplno, ako sa len dalo. A to sa mi veľmi páčilo 😊.

Večer karnevalu v Maspalomas sme ukončili na drinkoch v bare Tipsy Hammock 🍹. O tomto bare som vedel už skôr, pretože ho vlastnia dvaja Slováci 😊. Podľa tohto článku z roku 2022 je tento bar na 1. mieste spomedzi všetkých barov v Maspalomas! Tento bar je známy svojimi špeciálnymi drinkami a koktejlmi, ale taktiež tam skvelo varia. Ja som si dal popcornové mojito a bolo to veľmi chutné. Nikdy predtým som podobný drink nemal 😃.

Stretol som sa tam aj so starým známym kamošom (susedom) z bytovky z môjho rodného Vranova. Na Slovensku sa roky nevieme stretnúť, ale na Gran Canarii sa vieme stretnúť hneď 😂. Dominik totižto cestuje po Európe karavanom a na Kanárskych ostrovoch strávil približne 2 mesiace, počas ktorých navštívil všetky hlavné ostrovy. Jeho cestu, ktorá je naozaj zaujímavá a inšpirujúca môžeš sledovať na blogu alebo instagram profile 😊.

2. deň na Gran Canarii

• vyhliadka Mirador Astronómico de la Degollada de las Yeguas
  • farma Aloe Vera Finca Canarias Aloe Vera Fataga
  • vyhliadka Mirador de Fataga
  • pláž Playa del Inglés
  • duny v Maspalomas
  • maják Faro de Maspalomas
  • večera v Maroa Club de Mar v Barranco de la Verga

Druhý deň nás hneď z rána privítalo opäť teplé, ba priam až horúce počasie. Nič nie je lepšie, ako sa ráno na dovolenke zobudiť, otvoriť terasové dvere a pocítiť ten príjemný teplý vánok, ktorý fúka od oceánu 😊. Keďže sme na apartmáne mali aj kuchynku, tak sme si raňajky pripravovali sami 🍽️. Hneď vedľa apartmánu sme mali aj potraviny Spar, takže do obchodu sme to mali fakt na skok. Ceny potravín boli veľmi porovnateľné so Slovenskom, no miestami to bolo ešte o čosi lacnejšie.

Vyhliadka Mirador Astronómico de la Degollada de las Yegua

Po raňajkách vyrážame objavovať prvé zákutia ostrova. Vybrali sme sa na vyhliadku Mirador Astronómico de la Degollada de las Yeguas. Skôr by som sa naučil slová španielskej hymny, ako si zapamätal názov tejto vyhliadky, tak si to radšej rovno poznačte priamo do Google maps 😂.

Po strastiplných serpentínach do kopca sme dorazili na miesto. A tu prišiel môj prvý kanársky „wow efekt„. Keď som porozhliadol okolo seba, ostal som v nemom úžase. Ocitli sme sa vo veľkej prírodnej rezervácií s neskutočnými panoramatickými výhľadmi na okolitý kaňon a oceán. Pripadal som si, že som niekde v arizonskom kaňone a nie na Gran Canarii. No proste krása!

Vyhliadka sa nachádza hneď pri ceste s väčším parkoviskom, takže s parkovaním problém určite mať nebudete. Mimochodom, toto miesto je super aj na pozorovanie hviezd a nočnej oblohy, keďže sa nachádza v nadmorskej výške 842 m.n.m. a v okolí je minimum svetla. My sme tu v iný deň prišli v noci práve na sledovanie hviezd a bol to fakt zážitok. Odporúčam to aj vám 😊.

Farma Aloe Vera Finca Canarias Aloe Vera Fataga

Z vyhliadky sme pokračovali ďalej smerom na sever po hlavnej ceste a dorazili sme k farme s Aloe Vera Finca Canarias Aloe Vera Fataga. Farma sa nachádza hneď vedľa hlavnej cesty, takže ju určite neprehliadnete. Nachádza sa pri nej aj veľké parkovisko. Oblasť sa nachádza medzi útesmi, ktoré sú známe pod názvom „Údolie tisícich paliem“. Na ploche viac ako 40 000 metrov štvorcových sa pestuje približne 20 000 rastlín Aloe Vera v krásnom prírodnom prostredí.

Hneď pri farme sa nachádza aj mini obchodík s produktami z Aloe Vera. Je to super príležitosť, ako si doniesť domov nejaký suvenír v podobe mastičky alebo iného produktu z Aloe Vera, ktoré bolo vypestovaná priamo na farme na Gran Canarii.

Vyhliadka Mirador de Fataga

Po krátkej zastávke na farme sme sa vybrali ešte na jednu vyhliadku s názvom Mirador de Fataga, ktorá sa nachádzala smerom k mestu San Bartolomé de Tirajana. Od farmy Aloe Vera to bolo približne len 15 minút autom. Tá vyhliadka za mňa ale nestála príliš za to a viac sa mi určite páčila tá prvá.

Mirador de Fataga

Pláž Playa del Inglés

Vyhliadok sme mali na tento deň už celkom dosť a keďže bolo krátko po obede a vonku sa teplota šplhala k 32 stupňom, rozhodli sme sa, že sa vyberieme rovno na pláž. Z Mirador de Fataga sme vyrazili po hlavnej ceste smerom na juh (opäť sme prechádzali okolo farmy Aloe Vera a vyhliadky Mirador Astronómico de la Degollada de las Yeguas) na pláž v meste Maspalomas – Playa del Inglés 🏖️.

Playa del Inglés je jedna z najznámejších turistických pláží na ostrove. Na pláži dlhej takmer 3 kilometre nájdete krásny zlatistý piesok a v celku pokojný oceán, čo je celkom netypické pre Kanárske ostrovy, ktoré sú známe najmä svojimi vlnami 🌊😃. Pláž bola za mňa naozaj výborná. Síce bolo na nej celkom dosť turistov, ale keďže bola tak dlhá, tak si každý bez problémov uchmatol svoje miestečko.

Pláž sa nachádza pri rušnej promenáde na okraji Maspalomas, ktorá bola preplnená barmi, reštauráciami, obchodmi a turistami. Miestami som si pripadal, že sa nenachádzam v Španielsku, ale niekde v Nemecku. Toľko veľa nemeckých turistov a najmä dôchodcov som asi ešte nikde nevidel 😀. Ak viete po nemecky, tak tu sa určite nestratíte. Minimálne asi každý piaty turista bol Nemec a nemčinu nájdete takmer všade – v jedálnych lístkoch, na rôznych ceduliach, tabuliach či plagátoch. Nečudujem sa tomu ani. Ak by som bol nemecký dôchodca, tak tiež istú časť dôchodku trávim práve tu na Gran Canarii 😀.

Duny v Maspalomas

Hneď vedľa pláže sa nachádzajú duny. Duny v Maspalomas sú asi najväčšou atrakciou na ostrove. Dostanete sa k ním tak, že auto zaparkujete pri hoteli Riu Palace Maspalomas a odtiaľ pôjdete pešo smerom k miestu Mirador de las Dunas, ktoré sa nachádza hneď za hotelom. Z tohto bodu môžete smelo vyraziť a začať spoznávať tieto krásne duny. Sú tak veľké, že ich vidno aj z pláže Playa del Inglés či priamo z mesta Maspalomas.

Duny majú rozlohu okolo 400 hektárov. Začínajú od pláže Playa del Inglés a tiahnu sa až k majáku El Faro. V tomto článku som sa dočítal, že piesok na dunách nie je zo Sahary, ale ide o vyplavený piesok z rozpadnutých podmorských korálov, ktorý vyplavilo tsunami po výbuchu sopky Pico del Teide v 18 storočí.

Keď som kráčal po dunách, pripadal som si ako vo filme Duna 😃. Natáčanie toho filmu musela byť naozaj fuška! Kráčať a zabárať sa pritom do hlbokého piesku v niekoľko metrových dunách bola fakt makačka. Toto miesto ale bolo naozaj krásne. Je to zároveň aj chránená prírodná rezervácia, ktorá sa dá celá prejsť pešo. My sme sa tam vybrali pred západom slnka, aby sme sa vyhli horúcemu slnku a piesku, keďže sme po dunách kráčali bosí. Pri západe slnka sa nám naskytli naozaj prekrásne pohľady.

Keď sme prešli dunami, ocitli sme pri pláži Playa de Maspalomas. Nejaká jej časť je vraj nuda plážou a tam sme teda nemali potrebu ísť 😀.

Maják Faro de Maspalomas

Na konci pláže sa nachádza maják Faro de Maspalomas. Na ostrove je niekoľko majákov, ale tento je jednoznačne najznámejší. Je to symbol a jedna z najznámejších pamiatok ostrova. Zároveň patrí medzi najstaršie majáky, ktoré sú na Kanárskych ostrovoch stále v prevádzke. Jedná sa aj o najjužnejší cíp celého ostrova.

V majáku sa v čase 50 výročia pristátia človeka na Mesiaci konala veľmi zaujímavá výstava, ktorá bola zameraná na úlohu ostrova Gran Canaria pri tejto významnej udalosti. O tomto som pred tým vôbec ani netušil a dozvedel som sa to až v čase písanie tohto článku. Celý článok o úlohe Gran Canarie pri lete Apollo XI., ktorý je naozaj veľmi pútavý si môžete prečítať na tomto blogu.

Večera v Maroa Club de Mar v Barranco de la Verga

Tento nabitý deň sme ukončili na narodeninovej večeri 🥳 v reštike Maroa Club de Mar v meste Barranco de la Verga. Priateľka totižto v tento deň oslavovala narodeniny a tak som trošku pogooglil, aby som našiel fakt dobrú reštauráciu v peknom prostredí. A podarilo sa! 😊 Varili tam naozaj skvele a to prostredie bolo tiež na výbornú. Reštika sa totižto nachádzala hneď pri oceáne. Tešil som sa, pretože presne takto som si predstavoval túto významnú večeru 😊. Tuniak a zemiaky papas arrugadas boli naozaj skvelou voľbou 😉.

3. deň na Gran Canarii

• roklina Barranco de las Vacas
  • jaskynné domy pri rokline Guayadeque
  • prírodný bazén El Bufadero
  • pláž Playa de San Agustín
  • fitko Beach Gym v San Agustín

Roklina Barranco de las Vacas

Prvou zastávkou bola roklina Barranco de las Vacas. Ako sa dostávame viac do vnútrozemia, tak palmy a piesok postupne nahrádzajú hory, skaly a kaktusy. Do navigačky som si zadal presný názov a tak som si myslel, že nás to zavedie presne na miesto. Mýlil som sa 😀. Zaparkovali sme pri hlavnej ceste (hneď za prudkou zákrutou), pretože tam parkovali aj iné autá. Inak by mi asi nenapadlo, že tam vôbec môžem zastaviť. Vystúpili sme z auta a poriadne sme ani nevedeli, kadiaľ máme k rokline ísť.

Barranco de las Vacas

Nikde ale neboli žiadne značky. Iba niekoľko blúdiacich turistov, vrátane nás 😀. Prešli sme cez hlavnú cestu, kde sme našli nejaký vyšľapaný chodníček, tak sme skúsili ísť tadiaľto 😀. A ako hovorí staré známe príslovie – nevystrelíš, nedáš gól 😂.

Až neskôr som sa dočítal, že táto roklina (kaňon) nie je ani súčasťou Barranco de las Vacas, ktorý začína oveľa nižšie, ale že je súčasťou Barranco de Barafonso a toto miesto sa v skutočnosti volá Tobas de Colores. Možno preto sme sa dostali na miesto, odkiaľ sme nevedeli kam máme ísť 😀. Každopádne sme sa ale vynašli a ako sme prešli cez cestu na prírodný chodníček, tak sme zabočili hneď doľava a pokračovali sme cestou dole. Tu som bol vďačný za to, že som mal na sebe tenisky a nie šľapky. Inač by som si z pomedzi prstov vyberal kamienky, suchú trávu a možno aj nejaké pichliače z kaktusov. Po približne 10 minútach (držali sme sa stále vľavo) sme sa dostali konečne ku kaňonu.

Tento unikátny zahnutý tvar stien bol kedysi veľmi dávno vytvorený vodou, ktorá pretekala vulkanickou horninou. Takto vznikla táto krásna roklina, ktorá je výborným miestom aj na skvelé fotky. Miestami som nevedel, či sa nachádzam na Gran Canarii alebo v Arizone v známom Antelope kaňone 😊.

Jaskynné domy pri rokline Guayadeque

Autom sme sa ďalej vybrali k ďalšej rokline, tentokrát s názvom Guayadeque. Opäť som do navigačky zadal názov destinácie. Zaviedlo nás to na akési parkovisko pri nejakom dome, okolo ktorého viedla prírodná cestička. Vystupujeme teda z auta a peši sa vyberáme tou cestičkou.

Po pár metroch, ako sme ňou kráčali sme sa ocitli takmer pri tom dome, kde nás extrémne vyštekal nejaký obrovský vlčiak 😅. Vedľa neho stal nejaký pán (usúdil som, že je to pán domáci), ktorý na nás niečo zakričal po španielsky. Asi nás nechcel pozdraviť a privítať, ale skôr nám povedať, že tu na jeho pozemku nemáme čo robiť a máme si nájsť inú cestu 😂. A tak sme sa otočili a nasadli naspäť do auta 😀. Iná cestička tam totižto nebola.

Guayadeque

Po pár minútach jazdy sme sa ocitli pri jaskynných domčekoch. Prví obyvatelia Gran Canarie totižto žili v tejto rokline. A aby prežili, tak si začali stavať príbytky vo vyšších miestach a v jaskyniach, kde to bolo bezpečné. Takto sa vedeli dostatočne ukryť aj pred horúcim slnkom. Túto zaujímavú informáciu som sa dočítal z tohto blogového článku 😊.

Veľmi ma prekvapilo to, že v tých jaskyniach žijú ľudia aj dodnes. Je to naozaj krásne, že takáto tradícia sa u miestnych ľuďoch zachovala 😊. Prostredie pri týchto jaskynných obydliach bolo úžasné. Príroda, kopce, kaktusy a ten kľud, ktorý tam bol sa dá len naozaj ťažko opísať.

Prírodný bazén El Bufadero

El Bufadero sme chceli navštíviť po ceste do Las Palmas v iný deň, ale nakoniec sme sa rozhodli, že to spojíme s návštevami predošlých roklín. Stačí len jedna odbočka z hlavnej cesty a ste takmer tam. Je tam aj veľké bezplatné parkovisko, takže prístup k El Bufadero je fakt super.

A čo to teda El Bufadero vlastne je? Jedná sa o prírodný úkaz vulkanického pôvodu v skale. Je to akási jaskyňa, ktorá sa vďaka prílivu napĺňa vodou z oceánu a pri vyššom tlaku voda z nej vyšplechne do výšky, čo sa môže podobať na vystrieknutie vody z gejzíru. Zároveň to pôsobí ako prírodný bazén v ktorom sa ale určite nekúpte!

Pláž Playa de San Agustín

Po návrate naspäť na apartmán sme sa hneď prezliekli do plaviek a užili si ešte slnečné poobedie na pláži pri našom apartmáne. Mať apartmán hneď pri pláži je naozaj veľká výhoda.

Fitko Beach Gym v San Agustín

Tak, ako na každej dovolenke, tak aj tu som si našiel fitko, kde som chodil cvičiť. Nachádzalo sa priamo v nákupnom centre v San Agustín na najvyššom poschodí, odkiaľ bol vstup aj na terasu, kde sa dalo taktiež cvičiť. Od nášho apartmánu som to mal pešo asi 15 minút. Cvičiť pri výhľade na oceán bola fakt paráda 😉. Týždňová permanentka ma vyšla na 30€.

Po fitku sme ešte vybehli na západ slnka k pláži. Tie západy slnka tu boli fakt magické a čarovné. Dokázal by som sa na to dívať asi donekonečna 😊.

4. deň na Gran Canarii

• výlet do hlavného mesta Las Palmas

Výlet do hlavného mesta Las Palmas

Las Palmas de Gran Canaria je hlavné mesto Kanárskych ostrovov. Nachádza sa na severnej strane ostrova a zo San Agustín sme sa tam dostali za približne 40 minút jazdy autom po diaľnici po východnom pobreží.

Jednou z najvýznamnejších častí mesta je jeho stará časť s názvom Vegueta. A práve tu sme začali spoznávať Las Palmas. Našou prvou zastávkou bola kaviareň Cool Beans. Na celom ostrove je veľmi málo výberových (speciality) kaviarní, ale práve tu sme jednu našli. Káva bola výborná, určite sa tu zastavte na jedno pressko 😊.

Hneď pri kaviarni sa nachádza známe námestie Plaza de Santa Ana s katedrálou z 15. storočia, ktorá je považovaná za jednu najdôležitejších sakrálnych stavieb na Kanárskych ostrovoch.

Z námestia sme si odbehli rovno na trh s ovocím a zeleninou Mercado De Vegueta.

Následne sme sa autom presunuli do centra mesta. Zaparkovali sme na nejakom platenom verejnom parkovisku. Tých možností, kde sa dalo v meste zaparkovať bola fakt veľa, ale všetko bolo platené. Vybrali sme sa hneď do parku Parque de Santa Catalina, na ktorom sa nachádzala budova, ktorá mi veľmi pripomínala budovu „kukurica“ v Bratislave. Ten, kto žije v Bratislave vie, o čom píšem 😀.

Z parku sme si to namierili rovno na najznámejšiu mestskú pláž Playa de Las Canteras, pri ktorej sa nachádza dlhá promenáda.

Na pláži sme sa chceli aj okúpať, ale počasie nám v Las Palmas na kúpanie veľmi neprialo. Sever ostrova je viac oblačný a veterný. Aj keď bolo príjemne teplo, na kúpanie to z našej strany veru nebolo. Dlho sme sa tu ale nezdržali. Mesto nám nepripadalo nejako atraktívne a po asi hodine strávenej v Las Palmas sme usúdili, že sa radšej presunieme naspäť k nám na pláž, kde bolo podľa predpovede slnečné počasie. Las Palmas neohúrilo, no ani nesklamalo. Pri druhej návšteve Gran Canarie by som sem už nešiel.

Playa de Las Canteras

5. deň na Gran Canarii

• pláž Playa de Mogán
  • vyhliadka Mirador de Veneguera
  • farebné skaly Los Azulejos De Veneguera (Rainbow Rocks)
  • vyhliadka Mirador del Balcón
  • priehrada Presa de Ayagaures

Tento deň bol z rána dosť nabitý. Skorý ranný budíček, beh pri východe slnka, raňajky a vyrážame objavovať západnú časť ostrova. Cesta je cieľ – týmto heslom sa niesol náš celodenný výlet 😀. Cieľom totižto bola vyhliadka Mirador del Balcón, ktorá sa nachádzala na samotnom západe ostrova. A keď som videl, aká cesta k nej vedie, vedel som, že to bude celkom dobrodružstvo 😀.

Pláž Playa de Mogán

Sadáme do auta a vyrážame. Na ceste k vyhliadke Mirador de Veneguera nás čakalo niekoľko zastávok. Pred prvou zastávkou na pláži Playa de Mogán sme sa ešte vybrali na kávu v Anfitrion Coffee Corner. Je to ďalšia výberová kaviareň, ktorú sme našli vďaka appke Coffee Trip (kto to nepozná a miluje kávu, okamžite si ju sťahujte 😀). Ak máte radi dobrú kávu, zastavte sa tu.

Anfitrion Coffee Corner

Pláž Playa de Mogán patrí medzi najobľúbenejšie a najnavštevovanejšie na ostrove. Pláž bola veľmi pekná, ale hneď od doobedných hodín bola zaplnená turistami. Tak sme sa len okolo nej prešli. Pozreli sme si aj mesto Mogán, ktoré bolo tiež veľmi pekné. Ak by sme mali viac času, určite by sme sa tu aj okúpali.

Vyhliadka Mirador de Veneguera

Ďalšou zastávkou bola vyhliadka Mirador de Veneguera. Dostávame sa viac do vnútrozemia a rovné cesty pri pobreží nahrádzajú úzke serpentíny do ostrých kopcov. Šoférovanie nimi bol fakt zážitok a automat bol v tomto momente asi najväčšou výhrou. Stojíme pri vyhliadke Mirador de Veneguera a prichádza ďalší „wow efekt„.

Naskytli sa nám krásne výhľady na okolité skalisté pohoria a opäť som len ťažko veril tomu, že sa stále nachádzam na Gran Canarii. Pri vyhliadke je aj menšie odpočívadlo, kde viete zaparkovať auto. Urobte si tu krátku zastávku a pokochajte sa tými výhľadmi. Stojí to jednoznačne za to.

Dúhové skaly Los Azulejos De Veneguera (Rainbow Rocks)

Sadáme do auta a vyrážame ďalej. O pár minút stojíme pri ďalšom skvoste. Sú ním dúhové skaly Los Azulejos De Veneguera. Je to dokonalý príklad toho, keď sa príroda vyhrá s farbami a prenesie ich napríklad aj na skaly. Jednotlivé skaly sú sfarbené do modrých, zelených či červených odtieňov.

Toto jedinečné sfarbenie je výsledkom chemických reakcií, ku ktorým došlo počas ochladzovania lávy. Farby sú spôsobené minerálmi medi, ktoré boli prítomné vo vulkanických horninách. Ako sa láva ochladzovala, tieto minerály sa sformovali do kryštálov, čím sa vytvorili žiarivé modré a zelené odtiene, ktoré dnes na týchto skalách môžeme vidieť.

Dúhové skaly Los Azulejos De Veneguera

Vyhliadka Mirador del Balcón

A sme tu! Záver našej cesty je vyhliadka Mirador del Balcón, ktorú navštívi snáď každý turista, ktorý pricestoval na Gran Canariu. Toto miesto si poznačte a určite sa tu zastavte pri road tripe okolo ostrova.

Nachádzame sa na úplnom západe ostrova, odkiaľ dovidíme aj na susedný ostrov Tenerife. Z vyhliadky je krásny výhľad na „la cola de dragón“ (dračí chvost), stenu s útesmi na pobreží, ktorá svojim tvarom pripomína práve túto mytologickú postavu. Vyhliadka, ktorá stojí na umelo vybudovanom balkóne sa nachádza vo výške cez 500 metrov nad vysokým útesom. Nie je to nič pre tých, čo sa boja výšok. Ja mám strach z výšok taktiež a tak som mal pred tým rešpekt 😀.

Z vyhliadky vyrážame naspäť na apartmán a čaká nás približne hodinka a pol zážitkovej cesty cez serpentíny. Kto si chce vylepšiť svoje šoférske skills, tak na Gran Canarii je viac než vítaný 😀.

Priehrada Presa de Ayagaures

Večer pred západom slnka sme ešte stihli zájsť k priehrade Presa de Ayagaures. Našiel som to len čisto náhodou, keď som večer googlil kam by sme ešte mohli ísť. Z apartmánu to bolo vzdialené asi len 20 minút, takže sme sa tam vybrali. A fakt som nečakal, že niekde v kopcoch nájdem pleso s priehradou. Gran Canaria neprestáva prekvapovať 😀.

Cestou naspäť na apartmán sme sa vybrali inou cestou, než tou, ktorou sme prišli k plesu. Vyskytli sa nám opäť krásne výhľady na okolité skalnaté pohoria.

A išli sme aj okolo vily z Love Islandu 😂.

6. deň na Gran Canarii

• túra na Roque Nublo
  • sopka Pico de las Nieves

Túra na Roque Nublo

Deň D je tu, konečne ideme na turistiku 😀. Roque Nublo je jedna z najväčších atrakcií na ostrove. Sú to dve mohutné skaly, ktoré sa nachádzajú v nadmorskej výške 1813 metrov nad morom. Roque Nublo je druhým najvyšším bodom ostrova a dostať sa k nemu dá rôznymi cestami. Náš plán A stroskotal, tak sme za pochodu vymysleli plán B 😀.

Plán A teda bol, že autom dorazíme na miesto začiatku túry Mirador Degollada de Becerra. Odtiaľ sme sa chceli dostať ku skalám Roque Nublo a k plesu Los Hornos. Ako sme išli v aute, tak cestou sme už šípili, že sa nám tá túra nemusí úplne podariť 😃. Počasie nám úplne neprialo a približne v polovičke cesty začalo pršať a bola všade hmla. V hĺbke duše sme pevne verili, že ak prídeme na miesto začiatku túry, počasie sa zázrakom napraví. Nuž, nestalo sa. Nečakané 😂. Prišli sme na parkovisko a nám stále prší. Tak sme len tak sedeli v aute a premýšľali, čo ďalej s našimi životmi 😀. K tým skalám sme sa chceli dostať! Cez appku All Trails som ale našiel, že k Roque Nublo sa dá dostať aj kratšou túrou a to konkrétne od parkoviska Aparcamiento de la Degollada de La Goleta. Vybrali sme sa teda tam s nádejou, že počasie sa umúdri. Autom to bolo približne 20 minút.

Prichádzame na parkovisko La Goleta, odkiaľ začína túra. Z parkoviska sme videli rovno na skaly Roque Nublo, a tak sme usúdili, že to k ním nemôže byť už ďaleko. Podľa dát z All Trails by nám táto 3 km. túra mala tam a naspäť trvať približne hodinku. Počasie sa umúdrilo a tak môžeme začať šľapať.

Na Gran Canarii sa mi páčilo to, že každý kút ostrova je iný. Je to taký malý kontinent. Zatiaľ čo na juhu ostrova sa nachádzajú duny, piesok, pláže, palmy, kaktusy a počasie je teplé a slnečné, tak v tejto časti je príroda diametrálne odlišná. Podobala sa viac tej slovenskej. Tvorili ju ihličnaté stromy, lesy, skaly a kopce. Pri tejto turistike som si pripadal, že sa prechádzam niekde v Tatrách 😃.

Túra bola nenáročná, mierne do kopca a bez výraznejšieho prevýšenia. Zvládol by ju každý.

Za približne pol hodinku sa dostávame k skalám Roque Nublo. Tento sopečný monolit (monolit – samostatne stojací kameň vytvorený prírodou), ktorý je vysoký 80 metrov vznikol rozsiahlou eróziou a je pozostatkom mohutného vulkánu, ktorý sa nachádzal (asi pred 4 miliónmi rokov) v strede ostrova. Monolit je odjakživa symbolom ostrova a v dávnych dobách bol dokonca domorodcami uctievaný ako posvätné miesto. Vedľa neho sa nachádza aj sesterská skala Roque de La Rana.

Ak aj vy patríte k ľuďom, ktorí majú radi turistiku, tak určite odporúčam absolvovať niekoľko turistík v rámci prírodného parku Nuble. Nájdete tu mnoho druhov rôznych vzácnych rastlín a živočíchov, akými sú napríklad vtáky, plazy, jašterice či symbol parku – ďateľ veľký. Borovicové lesy a vodné nádrže tu slúžia aj ako útočisko pre tieto živočíchy. K Roque Nublo sa dá dostať viacerými cestami, pričom všetky z nich sú dobre označené. Naspäť k autu sme sa vrátili rovnakou cestou.

Sopka Pico de las Nieves

Z parkoviska La Goleta, kde sme parkovali sme sa autom vybrali na sopku Pico de Las Nieves. Cesta nám trvala len 15 minút a parkovať sa dalo hneď pri sopke na tomto parkovisku. Cestou sme náhodou našli reštiku Restaurante Grill La Cumbre, kde sme zastavili na tradičné papas arrugadas. Skvelé miesto na obed, poznačte si 😊.

Krátko po odchode z reštiky sa autom dostávame úplne k vrchu sopky Pico de las Nieves. Je to najvyšší bod ostrova vo výške 1949 metrov. Aj tu sme boli očarení krásnymi výhľadmi na okolie.

Najvyššia hora ostrova je zároveň aj strategickou vojenskou základňou. Takmer celý jej vrchol je „ozdobený“ ostnatým drôtom a na vrchu sa nachádza obrovský radar. Výjazd sem nie je určite nič pre dobrodruhov, keďže cesta pre autá vedie až ak samotnému vrcholu. Výhľady stoja ale určite za to. Odtiaľ je možné vidieť aj na neďaleké Roque Nublo. Ak idete na Roque Nublo, tak skočte sa pozrieť aj sem. Sú odtiaľto fakt pekné výhľady. Nie je to síce turistika, ale ak zastavíte s autom pod kopcom, viete si sem aj vyšľapať.

7. a 8. deň na Gran Canarii

Posledné dva dni sa nám počasie zhoršilo a takmer celé dni pršalo. To som využil na prácu, pretože som si so sebou zobral aj notebook. Zašiel som ešte do fitka, zbehli sme sa prejsť po promenáde zo San Agustín do Maspalomas v čase, keď zrovna nepršalo a ochutnali sme aj tradičný lokálny banánový likér Cobana. Bol fakt skvelý, vyskúšajte 😊.

Oplatí sa vidieť Gran Canaria?

Jednoznačne áno. Na Kanárskych som bol prvý krát a práve Gran Canaria bol ostrov, ktorý som sa rozhodol navštíviť ako prvý. 8 dní na Canarii nám stačili na to, aby sme stihli pozrieť všetko podstatné, čo ostrov ponúka. Vedel by som si tam predstaviť ostať aj oveľa dlhšie, kľudne aj pol roka 😃. To teplé počasie, oceán, pláže a krásna príroda ma o tom presvedčili. A možno by som sa naučil aj surfovať 😊.

Nezmeškaj nový článok! Ak ťa tento článok zaujal, tak sa môžeš prihlásiť na newsletter 😎